Development of e-Handout based on Discovery Learning for Respiratory System Material
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Arifin, Z. (2017). Kriteria Instrumen dalam Suatu Penelitian. Jurnal Theorems (the Original Research of Mathematics), 2(1), 28–36. http://dx.doi.org/10.31949/th.v2i1.571
Arsyad, A. (2013). Media Pembelajaran. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Depdiknas. (2008). Panduan Pengembangan Bahan Ajar. Jakarta: Direktorat Manajemen Pendidikan Dasar dan Menengah.
Depdiknas (2003). Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 20 Tahun 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional. Jakarta: Depdiknas.
Dhamayanti, I., & Ishafit, I. (2021). Guided Inquiry-Based E-Handout Development Using Seasons and Ecliptic Simulator to Improve Understanding of Seasons Concepts. Kasuari: Physics Education Journal (KPEJ), 3(2), 110–117. https://doi.org/10.37891/kpej.v3i2.150
Esmawati, E. (2008). Pengembangan Bahan Ajar. Jakarta: Kemendiknas.
Hosnan, M. (2014). Pendekatan Saintifik dan Kontekstual dalam Pembelajaran Abad 21. Bogor: Ghalia Indonesia.
Kintoko, K. (2017). Problem-Based Interactive Media on Circle’S Tangent By Using Adobe Flash Cs6. Daya Matematis: Jurnal Inovasi Pendidikan Matematika, 5(3), 399. https://doi.org/10.26858/jds.v5i3.4847
Kristin, F. (2016). Analisis Model Pembelajaran Discovery Learning dalam Meningkatkan Hasil Belajar Siswa SD. Jurnal Pendidikan Dasar Perkhasa, 2(1), 90-98 . https://dx.doi.org/10.31932/jpdp.v2i1.25
Idrus, & Sri Irawati. (2019). Analisis Model Pembelajaran Discovery Learning Dalam Meningkatkan Hasil Belajar IPA-Biologi. Talenta Conference Series: Science and Technology. Jurnal Pendidikan Dasar Perkhasa, 2(1). https://doi.org/10.32734/st.v2i2.532
Laela, R., & Rinaningsih, D. (2021). Review: Peran Handout Dalam Meningkatkan Hasil Belajar Pada Pembelajaran Kimia a Review: the Role of Handouts in Improving Learning Outcomes in Chemistry Learning. UNESA Journal of Chemical Education, 10(2), 122–130. https://doi.org/10.26740/ujced.v10n2.p122-130
Majid, A. (2009). Perencanaan Pembelajaran. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Masitoh, S., Chandra, E., dan Alben, A. (2015). Pengembangan Bahan Ajar Berbasis Discovery Learning Untuk Meningkatkan. Jurnal Pendidikan Dasar, 5(18), 1–12.
Prastowo, A. (2012). Panduan Kreatif Membuat Bahan Ajar Inovatif. Jakarta: Diva Press.
Pratama, D. P. A., & Sakti, N. C. (2020). Pengembangan Media Pembelajaran Handout Digital Berbasis Android Pada Materi APBN dan APBD Kelas XI IPS. Jurnal Pendidikan Ekonomi Undiksha, 12(1), 15–28. https://doi.org/10.23887/jjpe.v12i1.25327
Ramadan, E. M., Jumadi, & Astuti, D. P. (2020). Application of e-handout based on PhET simulation to improve critical thinking skills and learning independence of high school students. Journal of Physics: Conference Series, 1440(1). https://doi.org/10.1088/1742-6596/1440/1/012025
Riduwan. (2010). Metode dan Penyusunan Tesis. Bandung: Alfabet.
Rozalia, A., Kasrina, K., & Ansori, I. (2019). Pengembangan Handout Biologi Materi Keanekaragaman Hayati Untuk Sma Kelas X. Diklabio: Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Biologi, 2(2), 44–51. https://doi.org/10.33369/diklabio.2.2.44-51
Sarita, V. R., Jati, S. S. P., & Ayundasari, L. (2021). Pengembangan bahan ajar e-handout berbasis Kodular materi Istana Gebang untuk pembelajaran Sejarah di SMA Negeri 1 Blitar. Jurnal Integrasi Dan Harmoni Inovatif Ilmu-Ilmu Sosial (JIHI3S), 1(12), 1265–1276. https://doi.org/10.17977/um063v1i12p1265-1276
Thiagarajan, S., Semmel, D. S., Semmel, M. L. (1974). Instructional Development for Training Teachers of Exceptional Children: A Sourcebook. Washington DC: National Center for Improvement of Educational Systems.
Trianto. (2009). Mendesain Model Pembelajaran Inovatif-Progresif. Jakarta: Prenada Media Group.
DOI: https://doi.org/10.20961/bioedukasi-uns.v16i1.69358
Refbacks
Copyright (c) 2023 Bioedukasi: Jurnal Pendidikan Biologi
|
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.