Critical Thinking Assessment Profile of Biology Teacher Candidate Students of FTTE Tanjungpura University
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Arofah, L., & Nawantara, R. D. (2019). Pentingnya Critical Thinking Bagi Siswa dalam Menghadapi Society 5.0. . “Penguatan Pendidikan & Kebudayaan untuk Menyongsong Society 5.0”, 538-54. http://repository.unpkediri.ac.id/id/eprint/3615
Avisca, K. C., Mawardi, & Astuti, S. (2018). Peningkatan Critical Thinking dan Collaborative Skill Matematika Melalui Model Group Investigation Berbantuan Magic Ball. Naturalistic: Jurnal Kajian Penelitan Pendidikan dan Pembelajaran, 2(2), 129-138. https://doi.org/10.26740/jp.v3n2.p97-103
Azwar, S. (2012). Reliabilitas dan Validitas. Yogyakarta: Penerbit Pustaka Belajar.
Danaryanti, A., & Lestari, A. T. (2017). Analisis Kemampuan Berpikir Kritis dalam Matematika Mengacu pada Watson Glase Critical Thinking Appraisal pada 2016/2017. EDU-MAT Jurnal Pendidikan Matematika, 5(2), 116-115. http://dx.doi.org/10.20527/edumat.v5i2.4631
Dewi, N. D., & Prasetyo, Z. K. (2016). Pengembangan Instrumen Penilaian IPA untuk Memetakan Critical Thinking dan Practical Skill Peserta Didik SMP. Jurnal Inovasi Pendidikan IPA, 2(2), 213-222. http://dx.doi.org/10.21831/jipi.v2i2.11963
Fajrianth, H., & Septarini, B. G. (2016). Pengembangan Tes Berpikir Kritis Dengan Pendekatan Item Response Theory. Jurnal Penelitian dan Evaluasi Pendidikan, 20(1), 43-55. https://doi.org/10.21831/pep.v20i1.6304
Fisher, A. (2008). Berpikir Kritis. Jakarta: Erlangga.
Khayati, D. N., & Raharjo. (2020). Pengembangan Instrumen Tes Berbasis Literasi Sains untuk Memetakan Critical Thinking dan Practical Skills Siswa pada Materi Sistem Peredaran Darah Kelas XI SMA. BIOEDU, 9(3), 433-442. https://doi.org/10.26740/bioedu.v9n3.p433-442
Linda, S., B., H. & Niu, L. (2011). Teaching Critical Thinking Skills In Higher Education: A Review Of The Literature. Journal of College Teaching & Learning,, 8(2), 25-41. http://dx.doi.org/10.19030/tlc.v8i2.3554
Parera, C. G. (2019). Uji Reliabilitas Instrumen Kemampuan Berpikir Kriitis SCTT (Surabaya Critical Thinking Test). alyptra: Jurnal Ilmiah Mahasiswa Universitas Surabaya, 8(1), 421-430. https://journal.ubaya.ac.id/index.php/jimus/article/view/3668
Rahaman, A., Wahyuni, I., & Aat, N. (2018). Profil Kemampuan Berpikir Kritis Dan Kemampuan Metakognitif Siswa Berdasarkan Jenis Kelamin. Jurnal Pendidikan Biologi, 10(1), 28-43. http://dx.doi.org/10.17977/um052v10i1p28-43
Sari, N. J., Awanita, I. M., & Irawan, I. K. A. (2020). Pola Porgram Berpikir Kritis (Critical Thinking) Dalam Ruang Belajar Mengajar Era Abad 21 (Studi Pada Pasraman Kota Tanggerang). Jurnal Pasupati, 7(1), 59-71. http://dx.doi.org/10.37428/pspt.v7i1.208
Setyaningsih, N. (2009). Peningkatan Kemampuan Berpikir Kritis Dan Kreatif Mahasiswa Dalam Pemecahan Masalah Pengantar Dasar Matematika Melalui Pendekatan Pembelajaran Berbasis Konstruktivitas. Varia Pendidikan, 21(1), 12-23. http://hdl.handle.net/11617/705
Setyawati, D. U., Ayu, F. B., & Chairun, N. I. (2020). Profil Kemampuan Berpikir Kritis Mahasiswa dalam Menyelesaikan Soal Pemecahan Masalah Matematika Ditinjau dari Jenis Kelamin. Jurnal Didaktik Matematika, 90- 104. https://doi.org/10.24815/jdm.v7i1.15709
DOI: https://doi.org/10.20961/bioedukasi.v16i2.61445
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Bioedukasi: Jurnal Pendidikan Biologi
|
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.