Profile of Science Literacy of Grade 10 Students Using Computer-Supported Collaborative Learning (CSCL) Model
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Adawiyah,R.,&Wisudawati,A. W. (2017). Pengembangan Instrumen Tes Berbasis Literasi Sains: Menilai Pemahaman Fenomena Ilmiah Mengenai Energi. 10.
Allaymoun, M. H. (2018). CSCL Chats Analysis and Scientific Threads Discovery. 2018 8th International Conference on Computer Science and Information Technology (CSIT), 62–65. https://doi.org/10.1109/CSIT.2018.8486197
Dascalu, M., McNamara, D. S., Trausan-Matu, S., & Allen, L. K. (2018). Cohesion network analysis of CSCL participation. Behavior Research Methods,50(2),604–619. https://doi.org/10.3758/s13428-017-0888-4
Haerani, S. A. S., Setiadi, D., & Rasmi, D. A. C. (2020). Pengaruh Model Inkuiri Bebas Terhadap Kemampuan Literasi Sains. Jurnal Pijar Mipa, 15(2),140. https://doi.org/10.29303/jpm.v15i2.1682
Hasasiyah, S. H., Hutomo, B. A., Subali, B., & Marwoto, P. (2019). Analisis Kemampuan Literasi Sains Siswa SMP pada Materi Sirkulasi Darah. Jurnal Penelitian Pendidikan IPA, 6(1), 5. https://doi.org/10.29303/jppipa.v6i1.193
Muhammad, S. N., & Adhani, A. (2018). Kemampuan Literasi Sains Siswa Pada Materi Ekosistem Di SMA Negeri 3 Tarakan Kalimantan Utara. 6.
Naila, I., & Khasna, F. T. (2021). Pengaruh Pembelajaran Daring Terhadap Kemampuan Literasi Sains Calon Guru Sekolah Dasar: Sebuah Studi Pendahuluan. 7(1), 6.
Narut, Y. F., & Supardi, K. (2019). Literasi Sains Peserta Didik Dalam Pembelajaran Ipa Di Indonesia. 9.
Ngalimun. (2017). Pembelajaran Terpadu. Parama Ilmu.
Nofiana, M. (2017). Profil Kemampuan Literasi Sains Siswa SMP di Kota Purwokerto Ditinjau dari Aspek Konten, Proses, dan Konteks Sains. JSSH (Jurnal Sains Sosial dan Humaniora), 1(2), 77. https://doi.org/10.30595/jssh.v1i2.1682
Nofiana, M., & Julianto, Teguh. (2017). Profil Kemampuan Literasi Sains Siswa SMP di Kota Purwokerto Ditinjau dari Aspek Konten, Proses, dan Konteks Sains. JSSH (Jurnal Sains Sosial dan Humaniora),1(2),77. https://doi.org/10.30595/jssh.v1i2.1682
Nugraheni, N. C., Paidi, D., & Si, M. (n.d.). Kemampuan Literasi Sains Kelas X Sma Negeri Mata Pelajaran Biologi Berdasarkan Topografi Wilayah Gunungkidul. 2019, 11.
Pertiwi, U. D., Atanti, R. D., & Ismawati, R. (2018). Pentingnya Literasi Sains Pada Pembelajaran Ipa Smp Abad 21. Indonesian Journal of Natural Science Education (IJNSE), 1(1), 24–29. https://doi.org/10.31002/nse.v1i1.173
Pratiwi, S. N., Cari, C., & Aminah, N. S. (2019). Pembelajaran IPA Abad 21 dengan Literasi Sains Siswa. 9, 9.
Rahayu, S. (2017). Mengoptimalkan Aspek Litaerasi dalam Pembelajaran Kimia Abad-21. 16.
Redhana, I. W. (2019). Mengembangkan Keterampilan Abad-21 dalam Pembelajaran Kimia. 13(1), 15.
Rini, C. P., Dwi Hartantri, S., & Amaliyah, A. (2021). Analisis Kemampuan Literasi Sains Pada Aspek Kompetensi Mahasiswa PGSD FKIP Universitas Muhammadiyah Tangerang. Jurnal Pendidikan Dasar Nusantara, 6(2), 166–179. https://doi.org/10.29407/jpdn.v6i2.15320
Setiawan, A. R. (2019). Efektivitas Pembelajaran Biologi Berorientasi Literasi Saintifik. 12.
Situmorang, R. P. (2016). Integrasi Literasi Sains Peserta Didik Dalam Pembelajaran Sains. Satya Widya, 32(1), 49. https://doi.org/10.24246/j.sw.2016.v32.i1.p49-56
Sukowati, D., & Rusilowati, A. (2017). Analisis kemampuan literasi sains dan metakogntif peserta didik. 7.
Syofrianisda, M. S. (2019). Belajar Dan Pembelajaran (1st ed.). Parama Ilmu.
Windyariani, S., & Sutisnawati, A. (2016). Pengembangan Asesmen Literasi Sains Berbasis Konteks Bagi Siswa Sekolah Dasar. 10.
Wulandari, N., & Solihin, hayat. (2016). Analisis Kemampuan Literasi Sains Pada Aspek Pengetahuan Dan Kompetensi Sains Siswa Smp Pada Materi Kalor. Edusains, 8(1), 66–73. https://doi.org/10.15408/es.v8i1.1762
Wulandari, N., & Wulandari, N. (2016). Analisis Kemampuan Literasi Sains Pada Aspek Pengetahuan Dan Kompetensi Sains Siswa SMP Pada Materi Kalor. EDUSAINS, 8(1), 66–73. https://doi.org/10.15408/es.v8i1.1762
Yuliati, Y. (2017). Literasi Sains Dalam Pembelajaran Ipa. Jurnal Cakrawala Pendas, 3(2). https://doi.org/10.31949/jcp.v3i2.592
Zakaria, M. R., & Rosdiana, L. (2018). Profil Literasi Sains Peserta Didik Kelas VII Pada Topik Pemanasan. 06, 5.DOI: https://doi.org/10.20961/bioedukasi-uns.v14i2.51528
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Bioedukasi: Jurnal Pendidikan Biologi
|
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.