Performance of Educators in Handling Students' Learning at SDN Kertajaya 4 in The Pandemic Era
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Al Muhdhar, M., Alwadaani, M., & Alsulami, F. (2020). The Impact of E-Learning on the Performance of Primary School Students during the COVID-19 Pandemic in Saudi Arabia. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 15 (10), 65-82.
Anwar, S. (2020). The Effectiveness of Online Learning during the COVID-19 Pandemic: A Case Study of Higher Education Students in Indonesia. Journal of Education and e-Learning Research, 7 (2), 130-137.
Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan. (2020). Pedoman Pembelajaran pada Masa Darurat Penyebaran Corona Virus Disease (COVID-19) untuk Satuan Pendidikan Pendidikan Dasar dan Menengah. Jakarta: Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan.
Kurniawan, Y. (2020). Pembelajaran Online di Masa Pandemi COVID-19: Peluang dan Tantangan. Jurnal Pendidikan Teknologi dan Kejuruan, 27 (2), 134-142.
Nurmaliah, R. (2020). Pelaksanaan Pembelajaran Daring di Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Administrasi Pendidikan, 34(2), 174-181.
Oktaviani, Riskey., & Aldya, Riantina Fitra. (2020). Efekitivitas Pembelajaran Daring Terintegrasi di Era Pendidikan 4.0. Didaktis: Jurnal Pendidikan dan Ilmu Pengetahuan. Volume 20, Nomor 2, pp 129-135.
Simatupang, Anggi Gusrini. (2021). Manajemen Peserta Didik dalam Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa. IKAMAS: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam. Volume 1, Nomor 2, pp 16-20
UNESCO. (2020). Education: From Disruption to Recovery. Paris: UNESCO.
Yusuf, M. (2020). Implementasi Pembelajaran Daring di Masa Pandemi Covid-19: Kajian Teoritis dan Empiris. Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan, 5(7), 1041-1053.
Refbacks
- There are currently no refbacks.