An Analysis of Implicature and Speech Acts on Scarlett Whitening Advertisement: Study of Critical Discourse Analysis’s Sara Mills
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdullah, S. N. A. (2019). Analisis Wacana Sara Mills Tentang Kekerasan Perempuan dalam Rumah Tangga Studi Terhadap Pemberitaan Media Kumparan. Jurnal Dakwah dan Komunikasi, 4(2), 101-120.
Anggraini, N., & Selatan, B. B. S. (2020). Bentuk Tindak Tutur Lokusi Dan Ilokusi Pedagang Dan Pembeli Di Pasar Sekip Ujung, Palembang. BIDAR: Jurnal Ilmiah Kebahasan & Kesastraan, 10(1), 73–87.
Irma, C. N. (2019). Analisis Fungsi Dan Bentuk Implikatur Dalam Iklan Sprite: Kenyataan Yang Menyegarkan Di Televisi. Hasta Wiyata, 2(2), 26–32. https://doi.org/10.21776/ub.hastawiyata.2019.002.02.03
Kress, G., & Van Leeuwen, T. (2006). Reading images: the grammar of visual design (2nd ed.). London: Routledge.
Nugroho, D. A. D. (2020). Analisa prakmatik pelanggaran maksim percakapan dalam iklan mie sedaap: sebagai proses kreatif pembuatan iklan. Jurnal Komunikasi Profesional, 4(1), 58–73. https://doi.org/10.25139/jkp.v4i1.2552
Rühlemann, C. (2018). CL and pragmatics – an introduction. In Corpus Linguistics for Pragmatics (pp. 1–15). https://doi.org/10.4324/9780429451072-1
Saifudin, A. (2019). Teori tindak tutur dalam studi linguistik pragmatik. Lite: Jurnal Bahasa, Sastra, dan Budaya, 15(1), 1-16.
Saputra, R., & Karneli, O. (2018). Pengaruh Iklan dan Citra Merek terhadap Minat Beli Konsumen Produk Merek Honda (Survei Konsumen pada Dealer CV. Cempaka Motor di Kabupaten Sijunjung) (Doctoral dissertation, Riau University).
Searle, J, R. (1979). Expression and Meaning: Studies in The Theory of Speech Act. Cambridge: Cambridge University Press
Syaikhoh, Z. A., Santoso, A. B., & Winarsih, E. (2018). Implikatur pada unggahan instagram produk “ matahari departement store ” bulan april 2018 (kajian pragmatik). Jurnal Widyabastra, 06(2), 34–42.
Yule, G. (2006). Pragmatics By George Yule.Pdf (p. 171).
Refbacks
- There are currently no refbacks.