PENGARUH CARA BELAJAR DAN MOTIVASI BELAJAR TERHADAP PRESTASI BELAJAR BIOLOGI SISWA KELAS II SMUN COLOMADU KARANGANYAR
Abstract
Research results are: (1) there is an impact of learning method on the student achievement. (2) There is a significant impact of highly motivated in learning toward student achievement. (3) Both, the two factors are influence the student achievement respectively
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Congelasi, J.A., 1995. Merancang Test Untuk Menilai Prestasi Siswa. Penerbit ITB Bandung
Moeliono, A. 1993. Kamus Besar Bahasa Indonesia. Balai Pustaka. Jakarta.
Natawijaya, N. 1990. Psikologi Pendidikan. Dep. P & K. Jakarta
Kartono, K. 1990. Psikologi Umum. Mandarungu.Bandung.
Nasution. 1990. Didaktif Asas-Asas Mengajar. Jemars. Bandung.
Purwanto, N. 1997. Psikologi Pendidikan. Remaja Rosdakarya. Bandung.
Sudjana, N. 1995. CBSA Dalam Proses Belajar Mengajar. Sinar Baru Bandung.
Sardinian, A. M. 2001. Interaksi & Motivasi Belajar Mengajar. PT Rajawali. Jakarta.
Slametto. 1995. Belajar Dan Faktor-Faktor Yang Mempengaruhinya. Rineka Cipta. Bandung
DOI: https://doi.org/10.20961/bioedukasi-uns.v2i1.3980
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2017 Bioedukasi
|
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.