ANALYSIS OF STUDENTS' MATHEMATICAL PROBLEM-SOLVING ABILITIES IN REVIEW OF INTROVERT AND EXTROVERT PERSONALITY TYPES
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
BSNP. (2006). Model penelitian kelas. Departement Pendidikan Nasional.
Dewiyani, M. J., & Sagirani, T. (2012). The thinking process profile the students of informatics system departement in solving the mathematics problem based on the personality type and gender. STIKOM Surabaya, 1–10. https://doi.org/10.1515/9783110541854-024
Fatmala, R. R., Sariningsih, R., & Zhanty, L. S. (2022). Analisis kemampuan pemecahan masalah matematis siswa kelas VII pada materi aritmatika sosial. Jurnal Cendikia: Jurnal Pendidikan Matematika, 4(1), 512–520. https://doi.org/10.31949/educatio.v8i2.1990
Hadi, H., Juandi, D., & Rusdiana, D. Problem Solving Ability Analysis: Systematic Literature Review. Journal of Mathematics and Mathematics Education, 13(1), 33-43.
Isroil, A., Budayasa, I. K., & Masriyah, M. (2017). Profil berpikir siswa SMP dalam menyelesaikan masalah matematika ditinjau dari kemampuan matematika. Jurnal Review Pembelajaran Matematika, 2(2), 93–105. https://doi.org/10.15642/jrpm.2017.2.2.93-105
Jedaus, M. D., Farida, N., & Suwanti, V. (2019). Analisis kesalahan siswa dalam menyelesaikan soal cerita pokok bahasan perbandingan tahapan Polya. Seminar Nasional FST, 2, 306–315.
Kemendikbud. (2016). Peraturan menteri pendidikan dan kebudayaan nomor 21 tahun 2016 tentang standar isi pendidikan dasar dan menengah. Departement Pendidikan Nasional.
Lestari, I. D., & Juandi, D. Students’ Mathematical Problem Solving Ability Reviewed from Adversity Quotient: Systematic Literature Review. Journal of Mathematics and Mathematics Education, 13(1), 56-75.
Lestari, S. W. (2016). Analisis proses berpikir kritis siswa dalam pemecahan masalah matematika pada pokok bahasan himpunan ditinjau dari tipe kepribadian ekstrovert dan introvert siswa kelas VII SMPN 2 Cirebon [Skripsi]. UIN Walisongo.
NCTM. (2000). Principles and standards for school mathematics. NTCM.
Okike, E. U., & Amoo, O. A. (2014). Problem solving and decision making : consideration of individual differences in computer programming skills using myers briggs type indicator ( MBTI ) and chidamber and kemerer java metrics ( CKJM ). Journal of Applied Information Science and Technology, 7(1), 27–34.
Pimta, S., Tayruakham, S., & Nuangchalerm, P. (2009). Factors influencing mathematic problem-solving ability of sixth grade students. Journal of Social Sciences, 5(4), 381–385.
Putri, W. A., & Masriyah. (2020). Profil Kemampuan Pemecahan Masalah Matematika Siswa Smp Pada Materi Segiempat Ditinjau Dari Tipe Kepribadian Ekstrovert-Introvert. MATHEdunesa, 9(2), 392–401. https://doi.org/10.26740/mathedunesa.v9n2.p392-401
Satya, M. A., Putri, A. D., & Nizar, H. (2022). Analisis kemampuan pemecahan pasalah patematis pada pembelajaran matematika dilihat dari tipe kepribadian peserta didik. SJME (Supremum Journal of Mathematics Education), 6(2), 211–221. https://doi.org/10.35706/sjme.v6i2.5786
Zuniana, E. R., & Rahaju, E. B. (2019). Pemecahan masalah aljabar siswa smpn ditinjau dari tipe kepribadian. Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika, 8(2), 432–349.
Refbacks
- There are currently no refbacks.