Needs Analysis of the Use of Digital Supplementary Books on Social Character Material for Civic Education at the Junior High School
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Arsanti, M. (2018). Pengembangan Bahan Ajar Mata Kuliah Penulisan Kreatif Bermuatan Nilai-Nilai Pendidikan Karakter Religius Bagi Mahasiswa Prodi PBSI FKIP UNNISULA. Jurnal Kredo, 1(2).
Chotimah, Umi, Kurnisar, K., Ermanovida, E., & Juainah, N. (2021). Building Religious, Honesty, Discipline And Student Curiosity Characters In Online Hots-Based Citizenship Education Learning. Jurnal Civics: Media Kajian Kewarganegaraan, 18(1), 118–126. Https://Doi.Org/10.21831/Jc.V18i1.39088
Dwiyogo, W. D. (2013). Media Pembelajaran. Wineka Media.
Jazuli, M., Azizah, L. F., & Meita, N. M. (2017). Pengembangan Bahan Ajar Elektronik Berbasis Android Sebagai Media Interaktif. LENSA (Lentera Sains): Jurnal Pendidikan IPA, 7(2), 47– 65. https://doi.org/10.24929/LENSA.V7I2.22
Jihad, A., Rawi, M. M., & Komarudin, N. (2010). Pendidikan Karakter Teori dan Aplikasi. Jakarta: Kemdikbud.
Kumalasari, L. (2019). Pengembangan Suplemen Bahan Ajar IPA Bermuatan Etnosains Untuk Menumbuhkan Kemampuan Berfikir Kritis Dan Karakter Siswa Sekolah Dasar. Universitas Negeri Semarang.
Ma’arif, M. A. (2018). Analisis Strategi Pendidikan Karakter Melalui Hukuman Preventif. Jurnal Pendidikan Islam Ta’allum, 6(1).
Mack, N., Woodsong, C., Macqueen, K. M., Guest, G., & Namey, E. (2005). Qualitative Research Methods: A Data Collector’s Field Guide. Carilina, USA: Family Health International
Mawarni, S., & Muhtadi, A. (2017). Pengembangan Digital Book Interaktif Mata Kuliah Pengembangan Multimedia Pembelajaran Interaktif Untuk Mahasiswa Teknologi Pendidikan. Jurnal Inovasi Teknologi Pendidikan, 4(1).
Muga, W., Suryono, B., & Januarisca, E. L. (2017). Pengembangan Bahan Ajar Elektronik Berbasis Model Problem Based Learning dengan Menggunakan Model Dick and Carey. Journal of Education Technology, 1(4), 260–264. https://doi.org/10.23887/JET.V1I4.12863
Nuha, U., Amin, M., & Lestari, U. (2016). Pengembangan Buku Ajar Berbasis Penelitian Evolusi dan Filogenetik Molekuler untuk Matakuliah Evolusi di Universitas Jember. Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, Dan Pengembangan, 1(9), 1791–1796.
Omery, N. (2015). Pentingnya Pendidikan Karakter Dalam Dunia Pendidikan. Nitro PDF Profesional, 9(3).
Pramuniati, I., Marice., Vianti., E., & Sa’dah, W. (2021). Pendampingan Penyusunan Bahan Ajar Bahasa Perancis Dengan Memanfaatkan FLIPHTML 5 Di SMK Negeri 1 Berastagi. Seminar Nasional, 8 September 2021, LPPM Universitas Negeri Medan.
Putri, D. U., Martawijaya, A., & Abdullah, H. (2020). Pengembangan Buku Suplemen Pembelajaran Fisika Terintegrasi Kearifan Lokal Untuk Menguatkan Kemandirian Peserta Didik. Jurnal Sains Dan Pendidikan Fisika, 16(2).
Rahayu, M. (2017). Keragaman Indonesia dan Politik Pengakuan (Suatu Tinjauan Kritis). Jurnal Pemikiran Sosiologi, 4(2).
Roskvist, R., Eggleton, K., & Goodyear-Smith, F. (2020). Provision of E-Learning Programmes to Replace Undergraduate Medical Students’ Clinical General Practice Attachments During Covid-19 Stand-Down. Education for Primary Care : An Official Publication of the Association of Course Organisers, National Association of GP Tutors, World Organisation of Family Doctors, 31(4), 247–254. https://doi.org/10.1080/14739879.2020.17721 23
Ruddamayanti. (2019). Pemanfaatan Buku Digital Dalam Meningkatkan Minat Baca. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan Program Pascasarjana Universitas PGRI Palembang.
Salahudin, A., & Alkrienciehie, I. (2017). Pendidikan Karakter Berbasis Agama dan Budaya Bangsa (2nd ed.). Bandung: CV Pustaka Setia.
Sholeh, M., & Sutanta, E. (2019). Pendampingan Pengembangan Bahan Ajar dengan Videoscribe Pada Guru SMK Tembarak Temanggung. Jurnal Abdimas BSI, 2(1).
Surahman, F., & Yeni, H. O. (2019). Pengembangan Buku Ajar Mata Kuliah Renang Bagi Mahasiswa Pendidikan Jasmani Kesehatan dan Rekreasi. Journal Sport Area, 4(1), 218–229. https://doi.org/10.25299/SPORTAREA.2019. VOL4(1).2413
Syarifuddin, Kiagus (2013). The Developing Of Socio-Drama Model Of Learning By Using The Theater Media In History Education Program Study, FKIP UNSRI. HISTORIA:International Journal of History Eductaion. Vol 14 (1). p 111-120
Wijayanti, W., Zulaeha, I., & Rustono, R. (2015). Pengembangan Bahan Ajar Interaktif Kompetensi Memproduksi Teks Prosedur Kompleks yang Bermuatan Kesantunan bagi Peserta Didik Kelas X SMA/MA. Seloka: Jurnal Pendidikan Bahasa Dan Sastra Indonesia, 4(2).
Refbacks
- There are currently no refbacks.