The Analysis of Problem-Solving Flow Rate Materials during the Pandemic Era in Elementary Schools from the Teacher's Perspective
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Apriadi, M. A., Elindra, R., & Harahap, M. S. (2021). Matematis Siswa Sebelum Dan Sesudah Masa Pandemi Covid-19. Jurnal MathEdu, 4(1), 133–144.
Batubara, H. H. (2020). Media Pembelajaran Efektif. Fatawa Publishing.
Bhuasiri, W., Xaymoungkhoun, O., Zo, H., Rho, J. J., & Ciganek, A. P. (2012). Critical success factors for e-learning in developing countries: A comparative analysis between ICT experts and faculty. Computers and Education, 58(2), 843–855. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2011.10.010
Borg, W. L., Gall, J. P., & Gall, M. D. (2014). Applying Educational Research: How to Read, Do, and Use Research to Solve Problems of Practice. In New York and London. Longman Publishing Inc.
Chaeruman, U. A. (2013). Merancang Model Blended Learning Designing Blended Learning Model. Jurnal Teknodik, 17(4), 053. https://doi.org/10.32550/teknodik.v17i4.577
Cresswell, J. W. (2019). Research Desain (A. Fawaid & P. R. Kusmini (eds.); 4th ed.). Pustaka Pelajar.
Faisal, M. N., Mardiana, T., & Japar, M. (2021). Metode Pembelajaran Matematika di Sekolah Dasar Saat Pandemi Covid-19. Jurnal Riset Pendidikan Dasar (JRPD), 2(2), 117. https://doi.org/10.30595/jrpd.v2i2.9841
Fauzi, I., & Sastra Khusuma, I. H. (2020). Teachers’ Elementary School in Online Learning of COVID-19 Pandemic Conditions. Jurnal Iqra’: Kajian Ilmu Pendidikan, 5(1), 58–70. https://doi.org/10.25217/ji.v5i1.914
Harisuddin, M. I. (2021). Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis Dan Kemandirian Belajar Siswa Dengan Pjj Dimasa Covid-19. Teorema: Teori Dan Riset Matematika, 6(1), 98. https://doi.org/10.25157/teorema.v6i1.4683
Husna, R., Roza, Y., & Maimunah, M. (2021). Identifikasi Kesulitan Guru Matematika Dalam Pelaksanaan Pembelajaran Daring di Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Kependidikan: Jurnal Hasil Penelitian Dan Kajian Kepustakaan Di Bidang Pendidikan, Pengajaran Dan Pembelajaran, 7(2), 428. https://doi.org/10.33394/jk.v7i2.3333
Irmawati, D. A. (2020). Media Pembelajaran Matematika. Pemeral Edukreatif.
Jalaludin, Arifin, Z., & Fathurrohman, N. (2021). Peranan Manajemen Kelas Dalam Proses Pembelajaran. Jurnal Manajemen Pendidikan Dan Pelatihan, 5(2), 143–150.
Jana, P. (2018). Analisis Kesalahan Mahasiswa Dalam Menyelesaikan Soal Matematika Pada Pokok Bahasan Vektor. Jurnal Mercumatika : Jurnal Penelitian Matematika Dan Pendidikan Matematika, 2(2), 8. https://doi.org/10.26486/jm.v2i2.398
Joosten, T. (2017). Online and Distance Learning. In L. Peppler (Ed.), The SAGE Encyclopedia of Out-of-School Learning (pp. 541–545). SAGE Publications, Inc. https://doi.org/10.4135/9781483385198.n210
Lestari, E. T. (2020). Cara Praktis Meningkatkan Motivasi Siswa Sekolah Dasar. Deepublish.
Lestari, V. P., Saputro, B. A., & Sukamto, S. (2020). Analisis Kemampuan Memecahkan Masalah Matematika Materi Debit Pada Kelas V Sekolah Dasar. EduBasic Journal: Jurnal Pendidikan Dasar, 2(2), 107–116. https://doi.org/10.17509/ebj.v2i2.27211
Long, C. T., DeTemple, D. W., & Millman, R. S. (2015). Mathematical reasoning for elementary teachers.
SKB 4 Menteri RI, (2021).
Mintarsih, F. R. (2021). Analisis kendala dan media pembelajaran jarak jauh di sekolah pada masa pandemi. ACADEMIA: Jurnal Inovasi Riset Akademik, 1(1), 107–116. https://doi.org/10.51878/academia.v1i1.512
O’Reilly, M., Ronzoni, P., & Dogra, N. (2018). Quantitative Methods of Data Collection and Analysis. Research with Children: Theory & Practice, 177–199. https://doi.org/10.4135/9781526486653.n10
Purnomosidi, Wiyanto, Safiroh, & Gantiny, I. (2018). Senang Belajar Matematika Kelas V. Kemdikbud RI.
Rambe, A. Y. F., & Afri, D. L. (2020). Analisis Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis Siswa dalam Menyelesaikan Soal Materi Barisan dan Deret. AXIOM : Jurnal Pendidikan Dan Matematika, 09(2), 175–187.
Riastini, P. N., & Mustika, I. K. A. (2017). Pengaruh Model Polya Terhadap Kemampuan Pemecahan Masalah Matematika Siswa Kelas V Sd. International Journal of Elementary Education, 1(3), 189. https://doi.org/10.23887/ijee.v1i3.11887
Riyana, C. (2012). Media Pembelajaran (Revisi). Dikjen Pendidikan Islam Kemenag RI. https://www.google.co.id/books/edition/MEDIA_PEMBELAJARAN/ku0_DwAAQBAJ?hl=id&gbpv=1&dq=media+pembelajaran&printsec=frontcover
Rofi’ah, N., Ansori, H., & Mawaddah, S. (2019). Analisis Kesalahan Siswa Dalam Menyelesaikan Soal Cerita Matematika Berdasarkan Langkah Penyelesaian Polya. EDU-MAT: Jurnal Pendidikan Matematika, 7(2), 120. https://doi.org/10.20527/edumat.v7i2.7379
Sudaryono. (2017). Metodologi Penelitian. PT Raja Grafindo Persada.
Sutisna, D., & Indraswati, D. (2020). Kecakapan manajemen kelas guru sebagai upaya penyelesaian problematika pembelajaran dimasa pandemi covid 19. Pendas: Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar, 47(Vol 5 Nomor 2 Desember 2020). https://doi.org/10.23969/jp.v5i2.3491
Tim Pengembang MKDP Kurikulum dan Pembelajaran. (2015). Kurikulum & pembelajaran (Edisi 3). Rajawali Pers.
Wiryanto. (2020). Proses Pembelajaran Matematika Di Sekolah Dasar Di Tengah Pandemi Covid-19. Jurnal Review Pendidikan Dasar: Jurnal Kajian Pendidikan Dan Hasil Penelitian, 6(2), 125–132.
Refbacks
- There are currently no refbacks.