Development of Android-based Interactive Multimedia in Python Basic Programming Material for Grade 10 Senior High School
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Akrim, M. (2018). Media Learning in Digital Era. Proceedings of the 5th International Conference on Community Development (AMCA 2018). https://doi.org/10.2991/amca-18.2018.127
Anwari, T., Shodiqin, A., & Priyolistiyanto, A. (2020). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Android pada Pemrograman Dasar Pascal. Jurnal Penelitian Dan Pengembangan Pendidikan, 4(1), 123–134. https://doi.org/10.23887/JPPP.V4I1.24782
Cahyana, U., Fitriani, E., & Utari, W. (2021). Development of mobile learning integration with scientific approaches on electrolyte solution and redox reaction. Journal of Physics: Conference Series, 1869(1). https://doi.org/10.1088/1742-6596/1869/1/012036
Darmaji, Kurniawan, D. A., Astalini, Lumbantoruan, A., & Samosir, S. C. (2019). Mobile learning in higher education for the industrial revolution 4.0: Perception and response of physics practicum. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 13(9). https://doi.org/10.3991/ijim.v13i09.10948
Ernawati, I., & Sukardiyono, T. (2017). Uji Kelayakan Media Pembelajaran Interaktif pada Mata Pelajaran Administrasi Server. Elinvo (Electronics, Informatics, and Vocational Education), 2(2), 204–210. https://doi.org/10.21831/ELINVO.V2I2.17315
Finaka, A. W. (2018). 66,3% masyarakat Indonesia Memiliki Smartphone | Indonesia Baik. https://indonesiabaik.id/infografis/663-masyarakat-indonesia-memiliki-smartphone-8
Gumilar, M. D., Sembiring, F., & Erfina, A. (2021). Implementasi Progressive Web App pada Sistem Informasi E-learning untuk Pembelajaran Bahasa Pemrograman Python. Jutisi : Jurnal Ilmiah Teknik Informatika Dan Sistem Informasi, 10(2), 309–318. https://doi.org/10.35889/JUTISI.V10I2.658
Indriyani, L. (2019). Pemanfaatan Media Pembelajaran Dalam Proses Belajar Untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kognitif Siswa. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan FKIP, 2(1), 17–26. https://jurnal.untirta.ac.id/index.php/psnp/article/view/5682
Lijana, L., Panjaitan, R. G. P., & Wahyuni, E. S. (2018). Respon Siswa terhadap Media Pembelajaran Komik pada Materi Ekologi di Kelas X SMA. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK), 7(3). https://doi.org/10.26418/JPPK.V7I3.24511
Puspitarini, Y. D., & Hanif, M. (2019). Using Learning Media to Increase Learning Motivation in Elementary School. Anatolian Journal of Education, 4(2), 53–60. https://doi.org/10.29333/aje.2019.426a
Sari, P. P., & Ardianti, D. (2021). Implementation of Problem Based Learning ( PBL ) on Interactive Learning Media. Journal of Technology and Humanities, 2(2). https://doi.org/https://doi.org/10.53797/jthkkss.v2i2.4.2021
Sarmini, A. (2020). Pengembangan media pembelajaran interaktif mata pelajaran pemrograman dasar pada siswa kelas X di SMK N 1 Batam. Technical and Vocational Education International Journal Vol. 1 No. 1, 1(1), 11–16. https://www.mand-ycmm.org/index.php/taveij/article/view/4
Setiawan, W. (2021). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Android dengan App Inventor pada Materi Perangkat Lunak Pengolah Kata. JUWARA: Jurnal Wawasan Dan Aksara, 1(1), 37–46. http://jurnal.smpharapanananda.sch.id/index.php/juwara/article/view/8
Slamet, J., & Anistyasari, Y. (2021). Pengembangan NiceRoom Sebagai Online Integrated Development Environment Tools untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa pada Pembelajaran Python Programming di SMKN 1 Cerme. IT-Edu : Jurnal Information Technology and Education, 6(2), 128–138. https://ejournal.unesa.ac.id/index.php/it-edu/article/view/45994
Teikuar, Y. J., Nenohai, J. M. H., & Samo, D. D. (2022). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Android Pada Materi Sistem Persamaan Linier Dua Variabel Untuk Siswa Kelas VIII SPMN 2 Kupang. Fraktal: Jurnal Matematika Dan Pendidikan Matematika, 3(1), 25–38. https://doi.org/10.35508/FRACTAL.V3I1.5629
Yuhana, A. N., & Aminy, F. A. (2019). Optimalisasi Peran Guru Pendidikan Agama Islam Sebagai Konselor dalam Mengatasi Masalah Belajar Siswa. Jurnal Penelitian Pendidikan Islam, 7(1), 79. https://doi.org/10.36667/JPPI.V7I1.357