Analisis Marjin Pemasaran Kedelai di Kabupaten Grobogan

Bekti Wahyu Utami, Sapja Anantanyu

Abstract

The aims of this study is identify soy marketing Marjin Analisys in sub-province Grobogan and active marketing institute of there, so we can know level of soy marketing margin. Result study shown marketing of soy in sub-province Grobogan entangle four componen, that is (1) farmer as producer; (2) Merchant Compiler; (3) whole Saler and (4) Consumer.

Keywords

soy comodity; marketing margin analisys; economic efficiency

Full Text:

PDF

References

Biro Statistik. 1984. Buku Saku Statistik Indonesia 1983 (Statistical Poket Books) dan Edisi tahun sebelumnya. Jakarta.

Cark, F.E., dan Weld, L.D.H. 1932. Marketing Agriculture product. The Macmillan Company, New York.

Churman, S. 1984. Methodological Experience in Analizing and Assesing the Demand for Soybean in Thailand, CGPRT, UN/Escap. Bangkok.

Damarjati dan Siwi, 1986. Potensi dan Produksi Jagung dan Kedelai, Makalah disampaikan pada Konsultasi Teknis Pengembangan Industri Pengolahan Jagung dan Kedelai. Bogor.

Rachim, A. 1986. Notes on the soybean Food Industry Under Producers, Co-operative in Indonesia. CGPRT/UN/Escap. Bangkok.

Rahman, A.. Prasta, Y., Purnomo, S., dan Indarini. 1983. Analisa Kebijaksanaan Pangan Antara Tujuan dan Kendala, Bulog. Jakarta.

Silitonga, C., Santoso, B., dan Indiarto N. 1996. Peranan Kedelai Dalam Perekonomian Nasional dalam Buk Ekonomi Kedelai Indonesia. IPB Press. Bogor.

Silitonga. 1986. Pemasaran dan Penanganan Pasca Panen Jagung dan Kedelai. Makalah disampaikan pada Konsultasi Teknis Pengembangan Industri Pengolahan Jagung dan Kedelai. Bogor.

Siombing, D.A. 1985. Prospek dan Kendala Pengembangan Kedelai di Indonesia dalam buku Kedelai. Pusat Penelitidan dan Pengembangan Tanaman Pangan. Bogor.

Zulham, A., dan Yumn, M. 1996. Pemasaran dan Pembentukan Harga dalam Buku Ekonomi Kedelai Indonesia. IPB Press. Bogor.

Refbacks

  • There are currently no refbacks.