Hubungan Faktor Sosial-Ekonomi dengan Preferensi Konsumen pada Buah Apel Red Delicious di Supermarket Yogyakarta

Teguh Kismantoroadji

Abstract

The aim of the research was study to the effect of kind of the economic-social factor and the consumer preferences and their interaction on available delight of the red delicious apel fruits. The result showed that both kind of influence available interaction significant on the age with the consumer preferences of the flavor and delicious to pay for the Red delicious, and not significantly on the age with the consumer preferences of the color and size. Beside its, the result showed no significant on the schoolwork with the consumer preferences of the flavor to pay for the Red delicious but the salary of consumers with the size, color and delicious the Red delicious both have interection significant

Keywords

the Red delicious apel fruit; preferences; consumers; social-economic interaction

Full Text:

PDF

References

Arief, S. 1993. Metode Penelitian Ekonomi. UI press. Jakarta.

Arsyad, L. 2000. Ekonomi Manajerial Ekonomi Mikro Terapan untuk Manajemen Bisnis. BPFE. Yogyakarta.

Boediono. 1982. Ekonomi Mikro. BPFE. Yogyakarta.

Koter, P., dan G. Amstrong. 1997. Manajemen Pemasaran Analisis, Perencanaan, Implementasi dan Pengendalian. Erlangga. Jakarta.

Kotler, P. 2000. Manajemen Pemasarasan I, Edisi Milenium. Prehalindo. Jakarta.

Nazir, M. 1988. Metode Penelitian. Ghalia Indonesia. Jakarta.

Nicholson, W. 1999. Teori Ekonomi Mikro Prinsip Dasar dan Pengembangannya. Raja Grafindo Persada. Jakarta.

Nurmalinda, Widyastoeti, D., Marpaung, L., dan Musadad, D. 1999. Preferensi Konsumen Terhadap Bunga Anggrek Potong di Jakarta. Buletin Hortikultura. Jakarta.

Patastico, E.B. 1997. Fisiologi Pascapanen Penanganan dan Pemanfaatan Buah-buahan dan Sayuran Tropika dan Subtropika. Gadjah Mada University Press. Yogyakarta.

Saleh, S. 1996. Statistik Non Parametrik. BPFE. Yogyakarta.

Samuelson. 1997. Mikroekonomi. Erlangga. Jakarta.

Singarimbun, M., dan Effendi, S. 1989. Metode Penelitian Survey. LP3ES. Jakarta.

Singgih, S. 2001. Statistik Non Parametrik. Elex Media Komputindo. Jakarta.

Soehartono, I. 2000. Metode Penelitian Sosial. Remaja Rosdakarya. Bandung.

Soelarso, Bambang R. 1997. Budidaya Apel. Kanisius. Yogyakarta.

Soetiarso, T.A., dan Marpaug, L. 1995. Preferensi Konsumen Rumah Tangga terhadap Kualitas Kacang Panjang. Buletin Hortikultura. Jakarta.

Sudarman. 1995. Teori Ekonomi Mikro. BPFE. Yogyakarta.

Sugiarto, Siagian, D., Sunaryanto, dan L.T. Oetomo. D.S. 2001. Teknik Sampling. PT. Gramedia Pustaka Utama. Jakarta.

Sumarwan, U. 2002. Perilaku Konsumen, Teori dan Penerapannya dalam Pemasaran. Ghalia Indonesia. Jakarta.

Swastha, B. 1979. Saluran Pemasaran, Konsep dan Strategi Analisa Kuantitatif. BPFE. Yogyakarta.

Swastha, B. 1999. Manajemen Penjualan. BPFE. Yogyakarta.

Refbacks

  • There are currently no refbacks.