STUDI EVALUASI KEPUASAN PELAYANAN INFORMASI RSUD DR. RADEN SOEDJATI SOEMODIARDJO KABUPATEN GROBOGAN TAHUN 2012

Sutopo JK

Abstract

Abstract

Judging from the technical aspects of hospital information services dr. Raden Soedjati SoemodiardjoGrobogan District is optimal among others in the use of language that is easily understood admissions and they often communicate using Javanese language, but it is more effective. Providing information on the cost of child care and registration procedures have also been carried out adequately, so that patients feel satisfied.

 

Key words:          Javanese language, service, patient satisfaction

 

Abstrak

Dilihat dari aspek teknis layanan informasi RSUD “dr. Raden Soedjati Soemodiardjo” di Kabupaten Grobogan telah optimal antara lain dalam penggunaan bahasa petugas pendaftaran yang mudah dipahami dan dalam berkomunikasi mereka sering menggunakan bahasa Jawa, namun justru lebih efektif. Pemberian informasi tentang biaya layanan perawatan maupun tata cara pendaftaran juga telah dilakukan secara memadai, sehingga pasien merasa puas.

 

Kata kunci: bahasa Jawa, layanan, kepuasan pasien

Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.