Development of The Morning Pteridophyta Based on The Local Potential of Mangkunagoro I Forest Park for Grade X Students
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Arsyad, A. (2011). Media Pembelajaran. Raja Grafindo Persada.
Birch, D., & Burnett, B. (2009). Bringing academics on board: Encouraging institution-wide diffusion of e-learning environments. Australasian Journal of Educational Technology, 25(1), 117–134. https://doi.org/10.14742/ajet.1184
Branch, R. (2009). Instructional Design: The ADDIE Approach. Springer. https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004
Brown, T. H. (2005). Towards a model for m-learning in Africa. International Journal on E-Learning, 4(3), 299–315. http://www.editlib.org/p/5082/
Fitriyana, E. (2016). Pengembangan Herbarium Sheet Sebagai Media Pembelajaran. UNIVERSITAS NEGERI SEMARANG.
Mauliza, E. (2016). Efektivitas Penggunaan Peta Konsep Terhadap Hasil Belajar Siswa pada Materi Klasifikasi Tumbuhan di Kelas X SMAN 1 Mutiara Kabupaten Pidie. Universitas Islam Negeri Ar-Raniry Darussalam Banda Aceh.
Novana, T., Maridi, M., & Sajidan, S. (2014). Pengembangan Modul Inkuiri Terbimbing Berbasis Potensi Lokal pada Materi Tumbuhan Lumut (Bryophyta) dan Tumbuhan Paku (Pterydophyta). Jurnal Inkuiri, 3(II), 108–122. http://download.portalgaruda.org/article.php?article=263064&val=5818&title=Pengembangan Modul Inkuiri Terbimbing Berbasis Potensi Lokal Pada Materi Tumbuhan Lumut (Bryophyta ) Dan Tumbuhan Paku (Pteridophyta)
Perwita, F. (2015). Pengembangan Katalog Tumbuhan Sebagai Media Pembelajaran Biologi pada Materi Plantae di SMAN 7 Semarang. Biologi, Sains, Lingkungan, Dan Pembelajarannya, 1(1), 24–34.
Riduwan, W. (2008). Skala pengukuran variabel-variabel penelitian. In Alfabeta.
Slavia, H., Kasrina, K., & Ansori, I. (2018). Pengembangan Buku Saku Tumbuhan Paku Berdasarkan Identifikasi Pteridophyta Di Sekitar Danau Dendam Kota Bengkulu. Diklabio: Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Biologi, 2(1), 21–26. https://doi.org/10.33369/diklabio.2.1.21-26
Slavin, R. E. (2008). Cooperative Learning, Success for All, and Evidence-based Reform in education. Éducation Et Didactique, 2(2), 149–157. https://doi.org/10.4000/educationdidactique.334
Sumintono, B., & Widhiarso, W. (2013). Aplikasi Model Rasch Untuk Penelitian Ilmu-Ilmu Sosial
Refbacks
- There are currently no refbacks.