IDENTIFIKASI MISKONSEPSI SISWA TENTANG PENJUMLAHAN VEKTOR DENGAN MENGGUNAKAN TEKNIK CERTAINTY OF RESPONSE INDEX (CRI) TERMODIFIKASI PADA SISWA KELAS X SMA DI KABUPTEN PATI
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Barniol, Pablo & Zavala, Genaro.(2014). Test of Understanding of Vectors: A Reliable Multiple-Choice Vector Concept Test. Physical Review Special Topics-Physics Education Research, 10 (1), 010121
Hakim, A., Liliasari & Kadarohman, A.(2012).Student Concept Understanding of Natural Products Chemistry in Primary and Secondary Metabolies Using the Data Collecting Technique of Modified CRI. International Online Journal of Education Sciences 4(3), 544-553
Hasan S., Bagayoka, D. & Kelley, Ella L.(1999).Misconception and The Certainty of Response Index (CRI). Physics Education, 34(5), 294-299
Heckler, Andrew F. & Scaife, Thomas M.(2015).Adding and Subtracting Vectors: The Problem with The Arrow Representation.Physical Review Special Topics-Physics Education Research, 11 (1), 010101
Sari, W. Puspita, Suyanto, Eko & Suana, Wayan.(2017).Analisis Pemahaman Konsep Vektor pada Siswa Sekolah Menengah Atas.Jurnal Ilmiah Pendidikan Fisika Al-Biruni, 6 (2), 159-168
Tayubi, Y. R.(2005).Identifikasi Miskonsepsi Pada konsep-konsep Fisika Menggunakan Certainty of Response Index (CRI). Jurnal Mimbar Pendidikan Universitas Pendidikan Indonesia, 24 (3), 4-9
Trisianawati, Eka & Nurussaniah.(2014).Deskripsi Miskonsepsi Mahasiswa Pendidikan Fisika IKIP PGRI pada Materi Vektor.Jurnal Pendidikan Informatika dan Sains, 3 (1), 17-26
W., Hasim dan Ihsan, Nasrul.(2011).Identifikasi Miskonsepsi Materi Usaha, Gaya, dan Energi dengan Menggunakan CRI (Certainty of Response Index) pada Siswa Kelas VIII SMPN 1 Malangke Barat. Jurnal Sains dan Pendidikan Fisika, 7 (1), 25-37
Wospakrik, Hans. J.(1994).Dasar-Dasar Matematika untuk Fisika. Bandung : ITB
Wutchana, U., Bunrangsri, K., & Emarat, N.(2015).Teaching Basic Vector Concepts: A Worksheet for The Recovery of Student’s Vector Understanding. Eurasian Journal of Physics and Chemistry Education, 7 (1), 18-28
Refbacks
- There are currently no refbacks.