The Utilization of the Potential of Tahura K.G.P.A.A. Mangkunagoro I through the Development of MARBLE (Moss Android Mobile Learning) Application For 10thGrade Students on Bryophyte Learning
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Andrian, Supriadi, & Marpaung, P. (2014). Pengaruh Ketinggian Tempat Dan Kemiringan Lereng Terhadap Produksi Karet (Hevea Brasiliensis Muell. Arg.) Di Kebun Hapesong Ptpn III Tapanuli Selatan. Jurnal Online Agroekoteknologi, 2(2337), 981–989.
Armi, & Noviyanti, A. (2014). Pemahaman Konsep Siswa pada Materi Plantae. Jurnal Serambi Akademica, 2(1), 23–29.
Branch, R. M. (2009). Instructional Design-The ADDIE Approach. New York: Springer. Retrieved from https://books.google.co.id/books?id=mHSwJPE099EC&printsec=copyright&hl=id#v=onepage&q&f=false
Habib, Maharani, & Mulyastuti. (2017). Indikator Ekologi Kali Setail Berdasarkan Pemetaan Bryophyta Sebagai Bahan Ajar Mata Kuliah Ekologi Dasar. Education Journal : Journal Educational Research and Development, 1(1)
Indrawan, M., Primack, R., & Supriatna, J. (2007). Biologi Konservasi. Jakarta: Yayasan Obor Indonesia.
Muyaroah, S. (2017). Efektifitas Mobile Learning Sebagai Alternatif Model Pembelajaran. Lembaran Ilmu Kependidikan, 46(2301), 23–27.
Riduwan. (2012). Metode & Teknik Menyusun Proposal Penelitian. Bandung: Alfabeta.
Siregar, S. (2013). Pengaruh Model Pembelajaran Inkuiri Berbasis Media Animasi Terhadap Pemahaman Konsep, Sikap Ilmiah Dan Assesmen Kinerja Siswa Pada Konsep Sintesis Protein. Jurnal EduBio Tropika, 1(2), 60–100.
Sutopo, H. B. (2006). Metodologi Penelitian Kualitatif : Dasar teori dan Terapannya dalam Penelitian. Surakarta: Universitas Sebelas Maret.
Syah, M. (2010). Psikologi Pendidikan: dengan Pendekatan Baru. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Trilling, B., & Fadel, C. (2009). 21st Century Skills Learning For Life In Our Times. San Francisco: Jossey- Bass.
Zarisma, U., Qurbaniah, M., & Muldayanti, N. D. (2016). Identifikasi Kesulitan Belajar Siswa Pada Materi Dunia Tumbuhan Kelas X SMA Negeri 1 Sambas. Journal Biologi Education, 3(2), 184–185.
Refbacks
- There are currently no refbacks.